۲۷ خرداد ۱۳۸۸


سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ اظهارات یک نویسنده عربستانی، مبنی بر اینکه «شیخ الازهر»، مفتی عربستان و قرضاوی باید دستان مرجع تقلید شیعیان را ببوسند، خشم وهابیان را برانگیخت.
به گزارش خبرنگار «تابناک» و به نقل از ابنا، اظهارات «جمال الخاشقجی»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی عربستانی و دبیر روزنامه «اخبار العرب» (روزنامه انگلیسی‏زبان و از پرتیراژترین روزنامه‌ در عربستان) خشم وهابیان افراطی را برانگیخت.
وی در مقاله‏ای که به تازگی نوشته، از مواضع وحدت‏گرایانه آیت‏الله سیستانی، از مراجع تقلید شیعیان حمایت و تقدیر کرد.
خاشقجی در ادامه، پرسش‌هایی را مطرح می‏کند که اگر آیت‏الله سیستانی فتوای قتل اهل‏سنت در عراق را صادر می‏کرد، چه اتفاقی می‏افتاد؟ و آیا این امکان برای شیعیان نیست که اتومبیلی را در جلوی مسجد اهل ‏سنت منفجر کرده و شماری را به قتل برسانند؟ وی در پاسخ به این پرسش‌ها تأکید می‏کند: بی‏شک، تنها کسی که آرامش را نزد شیعیان به ارمغان آورده، مرجع تقلیدشان است.
وی در ادامه از شیخ الازهر، مفتی عربستان و قرضاوی می‏خواهد به نجف اشرف سفر کرده و دستان آیت‏الله سیستانی را ببوسند.
این نویسنده عربستانی در بخش دیگری از مقاله خود، به خبری مبنی بر کاندیدا بودن آیت‏الله سیستانی برای دریافت جایزه صلح نوبل اشاره کرده و می‏افزاید: وی نقشی مهم و اساسی در اجرای انتخاباتی آزاد در عراق و مقابله با توطئه‏های دشمنان دارد.
وی می‏افزاید: این مرجع شیعه، تلاش بسیاری برای پایان دادن به اختلافات شیعه و سنی به کار می‏گیرد تا جایی که از شیعیان می‏خواهند در برخورد با اهل ‏سنت و سلفی‏ها، منطق، عقل و صبر را به کار گیرند. منبع: سایت تابنک